piątek, 20 listopada 2015

Fascynacja

Fascynacja- czy to to samo co pasja? Pasje mam dwie, może trzy... Fascynuje się co dzień czymś innym. Więc dla mnie odpowiedź jest jasna. Jednakże... Jest pewne dzieło, które fascynuje mnie od lat, często sięgam do cytatów,  a w wieczory kiedy robię się mocno sentymentalna oglądam film... "Alicja w Krainie Czarów". Jakub Żulczyk pisał, że każdy ma swoją własną krainę czarów. Ja pana Żulczyka bardzo lubię za Jego fantastyczne pióro i za te wszystkie ciężkie słowa, które paradoksalnie czynią Jego teksty lekkimi. Tak jakby był właśnie w krainie czarów. I dobrze pisze - każdy ma swoją :) Uświadomiłam sobie właśnie teraz, kiedy bardzo mocno tęsknię do M., ze moja fascynacja "Alicją...", a zwłaszcza Kapelusznikiem przełożyła się na wybór partnera życiowego. Nie może być nudno. Nie może być przewidywalnie. Dusza musi być kolorowa a serce oddane. Dlaczego więc zawsze Kapelusznik w mojej głowie był smutny?

Kapelusznik
Na zgliszczach-Kapelusznik
na powrót jest smutny
czekaniem
Zatrzymał czas na złotej chwili
złudnego szczęścia i trwa
dysharmonią
Zwariowany kaleczy serce
wskazówkami które w bezruchu
Czas...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz